EKONOMIKA / Firmy

Mezinárodní program Superbrands vyhlásil nejlepší značky České republiky pro rok 2015
 
Autor / zdroj foto: czechsuperbrands.com

Celosvětový program Superbrands, který je nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek, představil v rámci galavečera Superbrands Tribute Event některé nejúspěšnější obchodní značky pro rok 2015.

Právo užívat pečeť kvality Superbrands si odneslo 42 firem, z nichž 30 získalo titul Consumer Superbrands a 12 titul Business Superbrands. Poprvé v tomto roce byla navíc vyhlášena i kategorie SUPERSON – Superbrands osobnost roku 2015, v níž uspěli dva srdcaři – hokejista Jaromír Jágr a přednosta Kardiocentra a Kliniky kardiovaskulární chirurgie IKEM v Praze prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc. Speciální cenu Superbrands Most Innovative Brand získala značka Air Bank. Ocenění Superbrands Honorary patří neziskové organizaci Člověk v tísni.

Od roku 2014 získávají společnosti titul Superbrands jak v kategorii týkající se spotřebitelského segmentu, tak kategorii zaměřující se na tzv. B2B segment. Zatímco podnikatelské značky jsou důležitými hráči ve specializovaných odvětvích průmyslu, zemědělství a obchodu, se spotřebitelskými značkami se zákazníci setkávají dennodenně v maloobchodním sektoru či sektoru služeb.

Udělení titulu Superbrands je podmíněno náročným třífázovým výběrovým procesem, na jehož počátku stojí více než milion značek registrovaných v ČR. Jeho podstatnou součástí jsou preference zákazníků a názory odborné poroty (Brand Council). „Ocenění Superbrands tak pro firmu znamená důkaz, že se jejich značka ubírá správným směrem a jejích kvalit si všímá nejen odborná, ale i široká veřejnost,“ říká Roman Sovják, ředitel programu Superbrands pro Českou republiku.

Premiérové ocenění SUPERSON – Superbrands osobnost roku 2015 (udělené na základě výzkumu GfK mezi širokou veřejností) se dostalo do rukou hokejisty Jaromíra Jágra a kardiochirurga prof. MUDr. Jana Pirka, DrSc., které lze vnímat nejen jako velké osobnosti, ale jejich jména již nabyla i statutu značky. „V oblasti profesionálního sportu je prezentace osobnosti jako značky dnes již naprosto úmyslnou součástí, ve světě medicíny se s takovým záměrem setkáváme velmi zřídka. Svou veřejnou účastí, celosvětovými úspěchy a záviděníhodnými schopnostmi patří oba ocenění v konečném důsledku mezi silné osobní značky oplývající silnými hodnotami,“ říká András Wiszkidenszky, regionální ředitel Superbrands pro Střední a Východní Evropu.

Vedle výše uvedených ocenění byla letos poprvé udělena i cena Superbrands Most Innovative Brand, kterou si odnesla značka Air Bank. Superbrands Honorary získala nezisková organizace Člověk v tísni.

V rámci galavečera Superbrands Tribute Event byla pokřtěna ročenka Czech Superbrands 2015, která obsahuje prezentaci některých oceněných firem a partnerů. Jako keynote speaker vystoupil šéf studia Dynamo design Michal Richtr s přednáškou na téma „Co dokáže design, design jako konkurenční výhoda“.

Autor / zdroj: Linda Šviantková

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.