EKONOMIKA / Spotřebitel

Nové značení masa na prodejních pultech. Lidé jsou lépe informovaní o původu vepřového, skopového, kozího a drůbežího masa
Ilustrační foto. 
Autor / zdroj foto: isifa/thinkstock.com

Nové etikety o původu masa musí uvádět od 1. dubna 2015 obchodníci na svých prodejních pultech i samotných balíčcích.

"Týká se to vepřového, skopového, kozího a drůbežího masa, dosud měli lidé tyto informace jen u hovězího. Účelem nového nařízení je, aby měli zákazníci lepší přehled o tom, ve které zemi se zvíře narodilo, bylo chováno a kde poraženo, což jim může usnadňovat nákupní rozhodování. Zvláště pak v souvislostech s proběhlými potravinovými aférami z předchozích let," říká Kateřina Lacinová z Bureau Veritas, vedoucí auditorka pro oblast potravinářství.

Zákazníci budou znát historii masa

"Lidé budou zkrátka lépe informování o historii masa, a to i v případě, kdy mělo zvíře bohatší rodokmen. Například prase se mohlo narodit v Polsku, kde bylo zároveň chováno, ale několik měsíců před porážkou bylo převezeno do České republiky," dodává Kateřina Lacinová z Bureau Veritas a uvádí další příklad: "Kuřata, která k nám byla dovezena ze zahraničí, byla dříve označována jako česká. Stačilo, aby je naporcoval a zabalil tuzemský zpracovatel. Toto označení tedy bylo z hlediska spotřebitele poněkud matoucí, protože informace o tom, kde se kuře vylíhlo a bylo chováno, zákazníci neměli k dispozici."

Za nedodržování nových předpisů hrozí podnikům pokuta do výše 10 milionů korun.

Autor / zdroj: Radek Václavík

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.