SPORT / Motorsport

Michal Matějovský startuje novou závodní sezónu
Michal Matějovský startuje novou závodní sezónu. 
Autor / zdroj foto: Simona Bartošová

Vicemistr Evropy cestovních vozů FIA ETCC 2014 Michal Matějovský startuje novou závodní sezónu hned s několika novinkami. Jeho závodní vůz i kombinéza poprvé ponesou národní barvy ČR, na jeho cestě za vysněným titulem mistra Evropy ho bude podporovat senátor Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc. a prsteníček na volantu závodního speciálu bude poprvé zdobit zlatý kroužek.

"Cílů pro letošní sezónu je hned několik. Ten hlavní je ale jasný. Chci si sáhnout na titul a udělám pro to maximum," říká devětadvacetiletý závodník Michal Matějovský.

Závodní vůz v národních barvách startuje na okruhu seriálu FIA ETCC poprvé v historii. "Chtěli jsme ukázat, že reprezentujeme svou zemi. Seriál má dohromady 6 velmi slušně navštěvovaných závodů a červeno-modro-bílá barva rozhodně vidět bude," vysvětluje důvod přemalování závodního vozu Michal Matějovský Ve stejném designu jako vůz budou i kombinézy Michala Matějovského i celého týmu. "Jsem velmi rád, že Michal nezávodí jen sám za sebe, ale za celou zemi. Rozhodl jsem se ho podporovat nejen pro jeho sportovní výkony, ale i proto, že jako profesionální jezdec působí například svým veřejným postojem k rychlé jízdě v běžném provozu na celou českou veřejnost," říká nezávislý senátor za obvod Hradec Králové Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc.

Na novou sezónu se Michal začal připravovat již v prosinci loňského roku tréninkem fyzické kondice. Trávil 2x týdně 1,5 hodiny kondiční přípravou, kterou doplňoval intervalovým plaveckým tréninkem. "Při závodě, který obvykle trvá okolo 30 minut, jste v kombinéze z nehořlavých materiálů uzavřen v malém prostoru, kde teplota v létě dosahuje 50-60 stupňů Celsia. Kdo není fyzicky připraven, nevydrží v koncentraci na 100% celý závod," vysvětluje závodník důvody pečlivé fyzické přípravy. Kondiční trénink navíc přinesl bonus navíc. Michal od prosince zhubnul 8 kilogramů a to se projeví nejen na jeho fyzičce, ale také při vážení auta.

Michalův závodní speciál BMW 320si s objemem 2000 cm3 je i pro letošek dobře připraven. "Proti minulé sezóně došlo ke změně váhových předpisů a auto jsme odlehčili zhruba o 30 kilogramů. Samozřejmě proběhla i kompletní repase vozu, tedy rozebrání do šroubku a opětovné smontování. Také jsme ve spolupráci s naším partnerem pracovali na vývoji tlumičů pérování," říká šéf a majitel týmu Křenek Motorsport v jedné osobě Ing. Josef Křenek. Po těchto úpravách bude auto rychlejší než když jezdilo seriál mistrovství světa. Vzhledem k extrémnímu namáhání vozu bude nutné na autě po ujetí zhruba 1800 km, což je zhruba půlka závodní sezóny, repasovat motor.

Vůz v nových národních barvách odhalil na III. senátním nádvoří senátor Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc., závodník Michal Matějovský, jeho týmový kolega Jiří Forman a šéf týmu Ing. Josef Křenek. Mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC startuje letos na maďarském Hungaroringu 2.-3.5. 2015.

Po roční pauze se seriál závodů mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC opět vrací i do Česka. Na brněnském Masarykově okruhu se závody konají 5.-6.9.2015. "Závody evropských cesťáků k Brnu patří už od šedesátých let. Pro fanoušky je to srdeční záležitost a pokud bude o přední místa bojovat domácí jezdec, věřím, že mu přijde fandit víc diváků, než před dvěma roky," říká mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana. Společně s FIA ETCC se v sobotu a v neděli 5. a 6.9.2015 pojedou také závody Auto GP a BOSS GP, ve kterých budou k vidění i vozy F1. Pro Michala Matějovského je Brno obzvlášť důležité. Právě na tomto okruhu totiž před lety závodně vyrůstal. "Do Brna se velmi těším. I proto, že budu moci letos jet před českými fanoušky, bych chtěl poděkovat všem partnerům, sponzorům a celému týmu, bez jejichž podpory bych nikdy o titul evropského šampióna bojovat nemohl," uzavírá Michal Matějovský.

O Michalovi Matějovském:
Devětadvacetiletý Michal Matějovský patří mezi přední české automobilové jezdce. S motorsportem začal ve svých 7 letech. Je to mistr ČR a aktuálně vicemistr Evropy v závodech cestovních vozů FIA ETCC. Ve svých závodnických začátcích jezdil ve Velké Británii ve stejném mládežnickém týmu jako pilot F1 Lewis Hamilton. Otec Stanislav Matějovský je mistr Evropy z roku 2001 s vozem Tatra. Michal je od září 2014 šťastně ženatý.

Autor / zdroj: Simona Bartošová

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.