AKTUÁLNĚ / Společnost

Martin Kolovratník navštívil Českou Třebovou
Návštěva Martina Kolovratníka v České Třebové. 
Autor / zdroj foto: DaK Production

ČESKÁ TŘEBOVÁ

Poslanecká pondělí mají zástupci dolní parlamentní komory ve sněmovním kalendáři vyčleněna pro své činnosti v regionu. Poslední zastávkou pracovního výjezdu pardubického poslance Martina Kolovratníka (ANO) byla Česká Třebová.

Starosta města Jaroslav Zedník představil Martinu Kolovratníkovi aktuální projekty, které vylepšují občanům například sportovní vyžití, podporují cestovní ruch nebo rozvíjejí dopravní infrastrukturu. Obdobné pracovní cesty připravuje Martin Kolovratník do dalších měst a obcí celého Pardubického kraje.

„Byl jsem příjemně překvapen plánovaným ambiciózním projektem na vybudování více jak 50 km cyklostezek v oblasti mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí. Je to ukázkový příklad smysluplné akce, na kterou stát umí dát peníze. Všem starostům našeho kraje nabízím pomocnou ruku. Budu rád, když se mi i oni ozvou s žádostí o podporu financování ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ říká místopředseda Dozorčí rady SFDI Martin Kolovratník.

Výraznou potíží, se kterou se Česká Třebová potýká, je dopravní přetíženost. Absolutně nevyhovující je především dopravní napojení průmyslové zóny. Extrémní kamionová přeprava komplikuje každodenní život občanům města. Vše by měly v budoucnu vyřešit přivaděče k rychlostní komunikaci R35. Nyní zůstává pro všechny zúčastněné prioritní železniční doprava. „Výzvou k dořešení veřejné dopravy v České Třebové je otázka železnice. Vadí mi, že úředníci na ministerstvu dopravy chtějí tento významný železniční uzel s nezanedbatelnou spádovou oblastí vynechat ze zastávky některých rychlíků. Stát jako objednatel dopravy musí celkově zlepšit svoji strategii, protože neefektivní plánování osobních spojů negativně ovlivňuje také nákladní dopravce na železnici,“ dodává pardubický poslanec.

Dalším bodem programu byla návštěva společnosti CZ LOKO. Společnost CZ LOKO patří k nejvýznamnějším podnikům středoevropského železničního strojírenství. Vyvíjí a vyrábí nové lokomotivy, modernizuje kolejová vozidla, opravuje a rekonstruuje vozidla hnací i speciální. „Dozvěděl jsem se, že akutním problémem CZ LOKO je nedostatek referencí z reálného provozu lokomotiv u našeho národního dopravce, tedy Českých drah. Přitom jejich repasované stroje mají dramaticky nižší provozní náklady a levnější údržbu. Budu se proto odpovědných zástupců ČD ptát, co lze udělat pro to, aby tyto české lokomotivy z české firmy mohly obhájit své místo na českém trhu,“ komentuje Martin Kolovratník.

Pracovní návštěvu zakončila prohlídka kontejnerového terminálu společnosti Metrans, resp. lokality uvažované propojky silnice I/14 směrem k průmyslové zóně a k obci Semanín. Zahloubení komunikace III. třídy níže pod železniční mosty by mělo umožnit průjezd kamionů současně v obou směrech a odklonit tak nákladní transit z obce. „Tento příběh dokazuje má slova, že štěstí přeje připraveným. Starosta Zedník inicioval společný projekt radnice s Pardubickým krajem, Správou železniční dopravní cesty a Lesy ČR. Dnes máme vládní usnesení, které jsme ve Výboru SFDI přetavili v konkrétní finanční částku na nakreslení projektu řešení kamionové dopravy v České Třebové. V příštím roce osobně dohlédnu na to, aby stát proplatil i samotnou stavbu,“ uzavírá Martin Kolovratník.

Autor / zdroj: DaK Production

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.